Forum www.dbouner.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Bid For Power

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.dbouner.fora.pl Strona Główna -> Recenzje gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
gmoto
Administrator



Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 16:58, 15 Sty 2008 Temat postu: Bid For Power

Od dłuzszego czasu można usłyszeć o czymś bardzo ciekawym. Wiąże się to ściśle z QUAKE III. A więc co ja mówię o QUAKE III na witrynie o Dragonballu. Już zapewne wszystkim poszedły miny do góry i rzeczywiście jest z czego. Do najpopularniejszej gry FPP zrobiono mod Dragonballa. Usytuowanie postaci i klimatu DB w QUAKU jest super rozwiązaniem [SCREEN]. Jak miło będzie pograć w taką gierkę, gdzie możemy stoczyć niesamowite walki, a także wszystko wookoło rozwalać kamehamehą albo final slashem albo Makankosappo dziurawić budynki. To co narazie usłyszałem od różnych ludzi jest związane z wersją beta, która i tak zadziwia. Więc zapraszam z chęcią do czytania nimniejszego sprawozdania.

Pierwszym o czym zacznę rozmawiać to grafika. Tu się nie rozczarujemy. Wygląda to czasem nawet troszkę lepiej niż w prawdziwym Quake III (w końcu XXI w.). Jeśli chodzi o spojrzenie ogólno graficzne to jest wspaniale. Postacie są bardzo precyzyjnie oraz z niezwykłą dokładnością wykonane. Prawie nie widać żadnych kantów ani zniekształceń. Tekstury są bardzo dokładne. Areny są solidnie dopracowane. Poziom teksturowania oceniam na prawie najwyższy. Jednak aż takie miodzio to to nie jest. Większość postaci i aren to ideały. Ale bywają straszne bugi. Np. Gohan i Krillan na mój rzut oka wyglądają jakby niedorobieni o obniżonej rozdzielczści (trochę kwadratowi). Z arenami jest tak samo, pół na pół. Pierwsza połowa zatrzymuje dech w piersiach, a druga wygląda jakby podczas ich konstruowania programista wąhał klej. Po drugie są wnerwiające niedoróbki. Jak za niskie sufity lub miejsca w których można utknąć bez wyjścia. Pamiętajmy, że to wersja beta i wszystko najlepsze przed nami. PrzejdĽmy do engine gry. Bazuje na takim samym jak Quake (w końcu to dodatek). Postacie poruszają się bardzo naturalnie, ciężko rozpoznać jakiekolwiek dziwne zachowania bohaterów lub sztuczne (robociane) ruchy. Z wyjątkiem niedomówień Krillana i Gohana. Na bazie tego samego engine cienko wyszły efekty związnie z komulowaniem energi lub wystrzelaniem ataków energetycznych. Nie są urozmaicone, więc wyglądają zbytnio jednolicie i jednoklatkowo, tak jakby też niedoróbki. Tutaj właśnie nie sprostał engine z Quake III.

Zajmnijmy się samą grywalnością. Podobno najlepszą zaletą tej gry dla fanów Dragonball. Rzeczywiście sam klimat DB daje niesamowite uczucie. To trzeba się przekonać grając samemu. Bardzo dobre engine powoduje, że gra się efektownie i dobrze się przy tym bawiąc. Seme areny powodują, że granie to sama przyjemność. A co dopiero walki wręcz, uniki, wybuchy i efekty świetlne dopierą dawają wrażeń. Więc od strony gracza jest całkowity odjazd w kosmos.

Tryby gry nie są mi do końca znane. Jednak wiem, że będą rozgrywki jeden na jeden, a także grupowe (8 graczy) i multiplayer. Jeszcze starają się dołożyć dwa tryby, ale o nich jeszcze nie wiadomo.

Od strony technicznej gry jest trochę szkopułów. Np. techniki są identyczne jak w DB, ale za to niekiedy Ľle dopasowane do postaci. A to trochę zbacza nas z tropu gdy np. Gohanem wykorzystujemy technikę Piccolo albo kogoś innego. Mimo zachowania proporcji między poszczególnymi herosami są jednak niedopatrzenia. Frezer jest jak dla mnie zbyt słaby w stosunku do innych, także widziałem w działaniu Final Flasha Vegety. Jest zbyt przesadny, na max power można nim rozsadzić kompletnie wszystko. Niektóre techniki nie są odwzorowywane, nie spełniają swojego przeznaczenia itp. A Piccolo z odwrotnej strony jest silniejszy niż powinienen. Programiści starali się tu robić co mogli, ale nie wszystko wyszło tak jak miało być. Jak słyszałem ma to być udoskonalone do perfekcji. Czy tak będzie to się okaże.

Ocenijmy jeszcze zachowanie komputera na arenie. Programiści się tu postarali. Ruchy oraz spryt komputera stoi na wysokim poziomie, więc kolesie od BID FOR POWER znają sie na tworzeniu sztuczej inteligencji. Słowo inteligencja jest w tej grze całkowite znaczne w rzeczywistości. Można się już o tym przekonać w pierwszej rozgrywce. Wróg wykorzystuje kompletnie wszystko. Ukształtowanie terenu, swoje możliwości, zdatność technik, prędkość nawet cienie, kryjówki lub jakiekolwiek zjawisko ułatwiające atak z zaskoczenia lub zamaskowanie się. Można by powiedzieć że mamy do czynienia nie tylko z mistrzami sztuk walki, ale i także z doskonałymi taktykami jak np. Piccolo w Dragonballu. Dlatego też trzeba będzie się wytężać umysłowo i uważać! Tutaj także twórcy się poślizgnęli. Bywało, że postacie w tej grze wariowały. Stawały w bezruchu, kręciły się dookoła siebie, nawet zdarzyło się, że popełniały samobójstwo?! Takie przypadki zdarzają się rzadko, ale jednak są. To też ma być do poprawki technicznej.

DĽwięk w grze ma być porywający. Tak przynamniej zapowiadano. Na razie to co można usłyszeć (o ile coś można) jest bardzo cienko. Wogóle brakuje większości mp3, a także sfx i speechów do gry. Co daje w wersji beta głuche uczucie. Nie słychać odgłosów zbierania energi albo krzyków bohaterów, a czasem nawet odgłosów chodzenia i wybychów. Dodam jeszcze, że jakość niektórych tych plików jest mizerna. Ogólnie powiedzieć można, że w wersji beta o muzykę się nie postarano. I to w dalsze fazie ma być całkowicie rozbudowane na potrzeby gry, a także niezwykłego klimatu. Plusy jakie można wyróżnić to, że piosenki będą w oryginalnych wersjach japońskich z DB. Nie będzie nic tworzone na własną rękę, więc jak np. będziemy grać, wiele muzyczek będzie znajomych. Tytułówka brzmi jak przeróba muzyki intro z Cartoon Network - DBZ (Rock the Dragon), ja osobiście wolałbym muzykę tytułową z mugena 2 Smile. Jednak nie wiem czy by pasowała do BID FOR POWER.

Rozgadałem się na wiele tematów, ale nie wspomniałem jak się w tej grze gra i steruje herosami. Tu się zaczyna szkoła wyższej jazdy. Techniki sterowania nie umiem przyporządkować jakiejkolwiek grze. Jest odmienna i trudno się przyzwyczaić. Na serio daje to wielkie problemy na początku. Po pierwsze złożoność ruchów i technik każdego bohatera czyni klawiszologię bardzo rozbudowaną. Ważnym elementem jest podział klawiszologii na dwie zasadnicze części : w locie i na ziemi. Każdej z nich przyporządkowane są inne klawisze. Może się tu mylić, a szczególnie przy wykorzystywaniu technik. Wspaniałym efektem jest oddawanie skoków na ziemi. Ich wysokość jest wprost niewyobrażalna. Oczywiście poruszać się można swobodnie i mamy również duży zakres ruchów. Sterowanie rzeczywiście przyspaża kłopotów, ale w końcu można się przyzwyczaić, co prawda wolno, ale jeśli się to już stanie, to z gry można czerpać maximum przyjemności oraz wrażeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.dbouner.fora.pl Strona Główna -> Recenzje gier Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin